The MEDIOCRE teachers TELL, The GOOD teachers EXPLAIN,
The SUPERIOR teachers DEMONSTRATE, The GREAT teachers INSPIRE..

Sunday 1 May 2011

bakat kurniaan Tuhan

Assalammualaikum...
cerita kali ini, pasal BAKAT. Semua orang ada bakat masing-masing. Ada yang pandai menyanyi, ada yang pandai menari, ada yang petah berhujah..macam-macamlah. Hari ni, tiba-tiba terasa mau tengok macam mana kawan-kawan mengeluarkan bakat dalam nyanyian. Memang ragu-ragu nak masuk bilik karaoke sebab selama ni tak pernah masuk tempat macam ni tp takkan kita mau tinggal sorang-sorang diluar. Tempat ni ok juga..tempat terbuka tp ada bilik tertutup jd kerisauan tu kurang. Rasa lucu tgk kawan-kawan nyanyi..sumbang tak sumbang hentam ja. Saya???..adalah juga try tapi kalau sdh memang tiada bakat faham-fahamlah mcm mana kejadiannya, akhirnya penyanyi backup tukar jd penyanyi utama. Saya banyak tengok dan tumpang ketawa ja. Cukuplah pengalaman masuk tempat mcm ni..ni first dan last...hahaha. Bakat saya bukan dalam nyanyian..yg saya perasan..(tak tau pula kalau orang lain), bakat saya dalam bidang pengurusan...urus kelas, urus program, urus murid. Actually saya suka buat kek, tapi bakat tu kuranglah. Apa-apa pun, siapa-siapa yang ada bakat tu, tidak kira bakat apa pun (kecuali bab kejahatan seperti bakat mengopak pintu rumah, menyeluk saku etc), gunakalah bakat anda sebaiknya, salurkan dengan cara yang betul dan paling penting berSYUKUR....=)

P/S: kawan-kawanku...saya gembira hari ni tp tulah..korang kenal saya mcm mana..cukuplah dengan 3 lagu yg kita nyanyi sama-sama jd sumbang..(siapa suruh korang suruh sy nyanyi, pasni korang tidak lg dengar tu semua haha)..=)

1 comment: